
ΕΡΓΑ - ΜΕΛΕΤΕΣ -
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ / ΑΘΛΗΤΙΚΑ |
Σε
έργα μεγάλης έκτασης απαιτείται καλή οργάνωση και
ποιοτικός έλεγχος των μελετών. Στο νέο Αεροδρόμιο
της Αθήνας ’’Ελ. Βενιζέλος’’ σε συνεργασία με τη
γερμανική
Hochtief
εφαρμόσθηκε ο νέος Ελληνικός Αντισεισμικός
Κανονισμός του 1995 που προέβλεπε Δυναμική ανάλυση
και Ικανοτικό σχεδιασμό, ενώ ταυτόχρονα
χρησιμοποιήθηκαν αποσβεστήρες για τον περιορισμό των
μετακινήσεων των μεταλλικών στεγών υπό σεισμό.
Πρόκειται για κτίρια διαστάσεων περίπου 50x70m
με πλάκες προκατασκευασμένες και συμπλήρωση με
έγχυτο μπετόν. Τα σεισμικά φορτία αναλαμβάνονται
κυρίως από πυρήνες διαστάσεων 8x14m.
Τα διαφράγματα των πλακών μελετήθηκαν για τη
μεταφορά των φορτίων δίσκου λόγω του ειδικού τρόπου
κατασκευής και στην περιοχή των πυρήνων απαιτήθηκε
ενίσχυση. Η πάκτωση των πυρήνων στα διαφράγματα των
υπογείων ήταν ένα επιπλέον πρόβλημα, λόγω υψηλών
οριζόντιων δυνάμεων. Το κτίριο αποτελείται από
εκτεταμένους υπόγειους και ισόγειους ορόφους και
περιορισμένης έκτασης ανωδομή (platform-tower).
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτήθηκε στις λεπτομέρειες
όπλισης των πυρήνων.
Μεταξύ τεσσάρων κτιρίων, διαχωρισμένων με αρμό
διαστολής, τοποθετήθηκε μεταλλική στέγη διαστάσεων
60x60m,
από τρίχορδα δικτυώματα, που εδράζονται σε τέσσερις
εσωτερικούς στύλους και περιμετρικά στα τέσσερα
κτίρια από μπετόν. Οι διαφορικές μετακινήσεις μεταξύ
στέγης και κτιρίων σε ενδεχόμενο σεισμό μειώθηκαν με
χρήση υδραυλικών αποσβεστήρων.
Ο
ποιοτικός έλεγχος των σχεδίων κατασκευής οργανώθηκε
ηλεκτρονικά σε συνεργασία με γερμανούς συναδέλφους.
Σε τούτο βοήθησε η εταιρεία
CUBUS
με προσαρμογή των προγραμμάτων υπολογισμού και
σχεδίασης και ειδικές επεμβάσεις στις βάσεις
δεδομένων. Ο μεγάλος όγκος πληροφοριών, σε συνδυασμό
με τις υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και την πίεση
χρόνου, απαιτούσε οπωσδήποτε άρτια οργανωμένη
ηλεκτρονική διαχείριση.
Δέκα χρόνια πριν μας είχαν απασχολήσει παρόμοια
προβλήματα κατά την μελέτη του Ολυμπιακού
κολυμβητηρίου ΟΑΚΑ και του Ολυμπιακού
Ποδηλατοδρομίου. Τα διατιθέμενα τότε μέσα
ηλεκτρονικής διαχείρισης δεν επέτρεπαν υψηλή
αυτοματοποίηση της διαδικασίας του ποιοτικού ελέγχου
των σχεδίων κατασκευής. Για το σκοπό αυτό
απαιτήθηκαν τότε εκατοντάδες ανθρωποώρες.
|